torsdag 28. mai 2015

Heldags i trykk og foto, tema: fairytale

Hei!

På heldagsen i trykk og foto fikk vi oppgaven som hadde teamet "Fairytale". Det funker ikke å legge inn power pointen her, men jeg har noen bilder jeg kan legge ut som jeg har brukt som en slags historie. Jeg lagde historie om "Gullhår" hvor jeg brukte lillesøsteren min som modell. Jeg kunne ikke bli med på den turen vi tok for å ta bilder, så jeg måtte finne sted og tenke veldig mye selv.
Dette er åpningsbilde mitt som fyller hele skjermen og som det står "Gullhår" på.


Det skaper en forventning og en stemning av å se det første bildet, så jeg valgte et bilde jeg følte beskrev det veldig godt, nemlig gullhår. Jeg har redigert håret til lillesøsteren min mye mer lysere og mer "gullete". Jeg har brukt mer kontraster og fargetoner.


Dette bildet er egentlig ganske annerledes, jeg har ikke original bildet fordi det er på en minnebrikke jeg ikke har, men bildet uten redigering er veldig annerledes. Huset i bakgrunnen var veldig moderne og det passet ikke inn med historien, så jeg måtte bruke photoshop til å gjøre det mer gammeldags. Her har jeg også gjort kontrasten tydeligere og det samme med håret som jeg beskrev over.

Dette bildet var veldig vanskelig. Jeg ble veldig fornøyd med sluttresultatet, fordi jeg fikk virkelig fram gullet i håret til lillesøsteren min. Det var veldig lite kontrast før i bildet, men ettersom jeg tok opp mer kontrast og redigerte litt på tonen i bildet og gjorde lysstyrken litt mindre, fikk man se mer av detaljene og det jeg ville ha frem.


Manipulering har aldri vært min sterkeste side, men jeg prøvde å gjøre begge bildene like i lysstyrken slik at det så ut som at de faktisk var i bildet. Jeg ble sånn passe fornøyd, for man ser det ikke så tydelig at det er redigert, men man kan fremdeles legge merke til noen faktorer.

Jeg hadde flere bilder enn det over, men jeg valgte bare ut noen av de. Jeg syntes selv at jeg klarte oppgaven bra, hvertfall etter jeg fikk en ny sjanse ettersom jeg ikke skjønte/ikke fikk med meg noe av oppgaven, som utgjorde en del av karakteren. Jeg gikk opp fra 4/5 til 5+ og det er jeg fornøyd med. Jeg tok meg tid til å gjøre oppgaven igjen og tok lang tid på å redigere det riktig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar