torsdag 28. mai 2015

Det masseproduserte bildet

Vi hadde en oppgave i trykk og foto, og det var å lage en plakat av et masseprodusert bilde som kunne representere et tema eller lignende. Jeg valgte alkohol i hjemmet og kampanje mot dette. Dette kan man finne på bussholdplasser og egentlig generelt over alt hvor folk henger opp plakater.

Dette ble sluttresultatet:
"Det du ikke ser", er overskriften.


Meningen med plakaten min var for å vekke oppmerksomhet rundt et tema som er større enn folk tror. Alkohol kan påvirke de mindre selv om de ikke drikker det selv. Blå ungdom jobber for saken, så da brukte jeg deres kampanje og logoer.  Foreldre er barnas største eksempler, derfor er det viktig med en ettertanke. Modellene jeg har brukt på plakaten er min egen lillebror og storebroren min.

Jeg ble sånn helt greit fornøyd.  Fikk bra bilder, men oppgaven ble gjort litt i farten ettersom jeg hadde mye jeg måtte gjøre. Derfor følte jeg ikke at jeg fikk gjort opptimalt det jeg kunne ha gjort. Vi fikk også veldig liten tid på oss.

Jeg redigerte øynene til lillebroren min slik at han fikk enda mer blåe øyne. De gikk i ett med blåfargene som kommer igjen i plakaten. Det passer at det er en mørk bakgrunn med tanke på temaet.
Kunne ha tatt meg litt mere tid på en slik oppgave neste gang og kanskje enda fler bilder slik at jeg hadde hatt et større utvalg da jeg skulle lage den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar