mandag 23. februar 2015

Illustrasjonsoppgave, bokcover

Hei!

De siste ukene har vi hatt en oppgave der vi skulle lage et oppsett til enten en bok eller en film. Bruk av virkemidler skulle stemme med sjangeren vi hadde valgt til boken. Jeg valgte krim fordi jeg føler at det er noe jeg kan få noe kreativt ut av. Ettersom jeg tenkte en del fant jeg ut hvem jeg ville fotografere, kusinen min Michelle Bertelsen. Jeg fikk tatt flere bilder av hun, og dette er noen av de:




Hun sto ute ved en hvit vanlig vegg. Hun hadde på en crop top. Jeg finner ikke akkurat bildet jeg brukte, men den over er ganske lik. Dette var før jeg redigerte det. Jeg tenkte at tittelen på krim-boken min skulle hete "SETT", derfor redigerte jeg vekk pupillen osv i øyene til Michelle. 


Dette bildet over var etter jeg hadde redigert vekk pupillene, og farget det hvitt. Deretter redigerte jeg bildet kaldere og lys osv. Så tok jeg en effekt som jeg følte fikk fram håret og strukturen hennes. 
Dette skulle være forsiden på boken...Deretter tok jeg bilde av veggen uten noen foran. Og jeg tok et bilde fra nettet av et blodig håndavtrykk:
¨
Så måtte jeg fjerne det hvite laget ettersom det ikke passet til bakgrunnens hvitfarge. Jeg redigerte det i samme effekt som forsiden for å få litt samme tonefall som forsidebildet. Det ble slikt:
Uredigert, bare klippet inn håndavtrykk.

Redigert.
Så ble det slikt sammen:
Så tok jeg på tekst, og det ble slik:

Så tok jeg på detaljer som terningkast, strekkode og cappelen Damm merke:


Terninkast og strekkode som ble brukt:


Så redigerte jeg inn forfatteren sitt navn og biografi. Dette ble sluttresultatet:



Jeg er veldig fornøyd med hva jeg har fått til ettersom det er første gang jeg har gjort noe slikt. Synes at jeg fikk fram et enkelt men bra oppsett og budskap. Så alt i alt jeg jeg veldig fornøyd.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar